Assentament: activar, potenciar i solucionar

Exploracions: activar, potenciar i solucionar

De l’escola al mercat: estructures nòmades i sensorials

2017 · Workshop

La fase de migracions i exploracions han estat dissenyades per despertar i augmentar la seva consciència corporal dels infants mitjançant el joc (maletes dels sentits; recorreguts sensorials) i alhora per fer un registre adult de les necessitats dels infants i les qualitats dels espais de joc (cartografies sensibles).

Aquesta informació, combinada amb els resultats del treball amb els infants sobre el seu  imaginari de millora dels espais de joc (collages, dibuixos, un lloc per a…), permet detectar 3 situacions d’oportunitat: punts crítics, llocs amb vocacions específiques i zones neutres. El disseny desenvolupa 3 conceptes – del conflicte a la polisèmia; de la maleta al carretó; de la catifa al tangram- articulant, finalment, 3 tipus d’intervencions: solucionar un punt crític amb un dispositiu fix (sota escala, pati); potenciar un lloc amb vocació (carretó) i activar una zona neutra (unitat mòbil de paviment) amb un dispositiu mòbil.

Tot el material emprat (maletes, caixes de ma i nas; dispositius fixes i mòbils) queda a disposició de l’escola per continuar aplicant aquesta metodologia, adaptant-la a les necessitats canviants de la comunitat i gràcies al suport actiu d’una nova comissió mixta d’espais exteriors nascuda durant el procés de projecte.