Migracions: les maletes sensorials

De l’escola al mercat: estructures nòmades i sensorials

2017 · Workshop

Durant el mes de desembre, i després d’una llarga fase de generació de vincles entre els protagonistes del projecte i l’equip de Lemur, vam viure una sèrie de sessions per a que les mestres experimentessin en primera persona allò que havien d’acompanyar amb els infants. D’aquesta manera vam poder ajustar juntes el contingut de les maletes nòmades sensorials, les grans protagonistes de Migracions,  la primera fase del projecte: De l’escola al mercat: estructures nòmades somato sensorials.

Va aflorar així la demanda clara dels espais a treballar: la terrassa de petits, el porxo, el pati.

Els infants aprenen jugant i relacionant-se. Es per això que al llarg de 12 sessions i amb l’acompanyament de les mestres, d’algunes mares i pares voluntàries i d’alumnes en pràctiques de belles arts i educació social, els membres de Lemur vam dinamitzar una sèrie d’activitats de joc que giraven al voltant dels 5 sentits. Totes les nenes i els nens de l’escola (un total de 450 infants), van obrir les 5 maletes de la vista, l’oïda, el tacte, l’olfacte i la olor escanejant amb el seu propi cos els tres espais on juguen cada dia.

L’objectiu de les maletes va ser doble: despertar la consciència corporal i la capacitat dels infants d’explorar i conèixer el món a través dels sentits; fer aflorar les qualitats dels espais i generar un registre adult que sentarà les bases per el disseny i la construcció d’estructures nòmades sensorials per a la millora dels espais de joc.